Per Semana Santa vam aprofitar per visitar la capital de Canadà, Ottawa. La ciutat no estava en el seu millor moment donat que a l'Abril la neu s'està desfent i les ciutats estan brutes i grises, pero ens va servir per fer-nos una idea del potencial de la ciutat. Banyada pel riu Ottawa aquesta curiosa ciutat té un peu a la província d'Ontario i un altre a la del Quebec. Aquesta dualitat marca l'ànima de la ciutat tant o més del fet de la seva capitalitat. Per altra banda creiem que en poques altres lloc del Canadà trobarem una barreja del francès i l'anglès tan intensa com aquí.
El cor de la ciutat està composat pel Parlament i la resta d´edificis federals que s´hi troben al seu voltant. Canadà, sorprenenment és una Monarquia Parlamentària, sent el cap d'estat la Reina d'Anglaterra, i realment tant la seva bandera com les províncies que el composen són molt recents. De manera que era inevitable que l'edifici del Parlament recordi moltíssim al Palau de Westminster de Londres. El Parlament es trobava compartit entre Montreal i Toronto, canviant la seu cada 4 anys, i no va ser fins al 1857 que es va establir a Ottawa.
Entre les diferents anècdotes que ens van explicar, ens agradaria destacar el fet que la bandera que ondeja en la torre principal es canvia cada dia per una nova. La bandera antiga és regalada a un Canadenc, aixo sí, la llista d'espera per aconseguir una d'aquestes banderes és de 52 anys. Durant l'estiu es fa el canvi de la Guàrdia, i el Parlament és il·luminat cada nit amb un espectacle de projeccions.
Al costat del Parlament es troba el Canal Rideau, aquest canal patrimoni de la humanitat conecta el riu Ottawa amb el llac Ontario, i durant l'hivern es converteix en la pista de gel més gran del món. Finalment, vam aprofitar per visitar el famós Mercat de Byward. Aquest mercat, nascut directament de la construcció del Canal, concentra al seu voltant una part molt gran de l’oci de la ciutat i restauració. Impagable el benefici comercial que li treuen de la visita d'Obama.
Aquí teniu un vídeo resum, esperem que us agradi:
En definitiva és una ciutat curiosa, en comparació amb Toronto és molt més petita, però amb gran personalitat i que no es deixa encasillar per la presència dels edificis administratius, museus i una gran densitat de monuments conmemoratius, molts d'ells centrats en les grans guerres.
Un Extra Bonus, campanades del Parlament el dia de Star Wars:

