Oficialment s´ha acabat l'hivern però els que vivim a Canadà sabem que la Primavera arriba més tard i ens ho prenem amb calma. De fet, encara esperem alguns dies de fred i neu.Curiosament, els últims Sant Jordis ha nevat cada any a Toronto.
Les següents fotos són del diumenge passat. Durant aquesta setmana ha nevat més i ara mateix està nevant de nou...
El mateix parc amb 2 hores de diferència.
Campus St. George
Tot i així, aquest hivern ha sigut molt irregular i no ha fet gaire fred pels estàndars canadencs. Puntualment vam arribar als -40, i curiosament el mateix cap de setmana que l'any passat, quan estavem també de cottage com aquest any.
En el següent vídeo-resum podeu fer-vos una idea del que hem fet els primers mesos de l'any. Esperem que us agradi!
Amb aquest equipatge carregat sobretot d'il·lusió, començavem, tot just fa dos anys, la nostra gran aventura. Tot per descobrir i tot per aprendre.El balanç és totalment positiu, tot i els inconvenients de viure lluny de casa. (Amb això no diem que tot sigui fantàstic a Nord-Amèrica, però això ja seria un altre post)
En aquest post, volem explicar-vos les 4 coses que hem après i ens agraden més de Toronto.
La diversitat cultural i la tolerància. Sense cap mena de dubte aquest és l'aspecte més positiu que destaquem de la nostra estada a Toronto. Sense saber-ho, vam aterrar a una de les ciutats més multiculturals del món. Aquesta riquesa cultural es viu molt positivament entre els torontonians, i de la qual n'estan molt orgullosos. Vivim el nostre dia a dia molt contents de la gran tolerància que hi ha, malauradament no hi estàvem gaire habituats. No ens cansarem de dir que Toronto és un bon lloc per ser a immigrant.
Natura a la ciutat. Aquesta barreja de ciutat amb rascacels i natura al mateix temps, fa que et puguis escapar fàcilment de l'urbe sense necessitat de marxar de la ciutat. Ens encanta poder anar a caminar, amb bicicleta o a córrer a plena natura en només 10' de la nostra casa en ple Downtown.
Les distàncies. Un dels avantatges de viure lluny de casa és poder viatjar. Nosaltres vam arribar amb moltes ganes de viatjar i conèixer, com a mínim, Nord-Amèrica. Aviat, però, et dones compte que tot està molt lluny i que l'avió és molt més car que a Europa (ni les distàncies ni la densitat és la mateixa). Per exemple Ontario, la nostra regió, és el doble de gran que Espanya. Un dels aspectes que ens ha costat més d'adaptar-nos és ser conscients de les distàncies, estem molt ben acostumats a Europa. Gairebé hi ha la mateixa distància de Toronto-Vancouver que de Toronto-Barcelona!
Disfrutar de l'hivern. Un dels consells que reps dels torontonians és que surtis cada dia de casa encara que faci fred. Per a nosaltres, ja s'ha convertit en un ritual anar a jugar a Hockey els diumenges d'hivern. La veritat que, tot i el fred, ens ho passem molt bé i ho disfrutem. El següent vídeo és un petit recull d'aquesta temporada. (Cortesia de Readmarcopolo)