dissabte, 26 d’abril del 2014

Ja tenim casa!

Doncs això...ja teniu casa! ;-)

L'apartament està en una zona residencial que té 500 habitatges i amb espais comuns com jardí, gimnàs, sala de jocs, cinema, sala d'ordindadors, consergeria i rentadores, molt americà tot plegat!

El pis està reformat i l'estrenem nosaltres, un dels inconvenients que vam veure (però que és comú en els blocs de pisos) és que les finestres només es poden obrir uns 10 cm per mesures de seguretat i, com a molts altres països, tampoc hi han persianes. A dins la casa tenim alarma de fum i es veu que és bastant comú que hi hagin incendis, ens van explicar què hem de fer si sona l'alarma perquè els bombers de de seguida venen i podem liar-ne una de bona. Una altre curiositat és que no hi ha porter automàtic, a l'entrada del bloc hi ha un buscador de la gent que viu a l'edifici i l'aparell truca per telèfon a la persona que es vulgui contactar per a que t'obri la porta a dalt de l'apartament.

Salvant les diferències i sense conèixer la zona, el barri ens va recordar molt el que seria el barri de Gràcia a Barcelona; tot ple de botigues molt "cuquis", bars i restaurants, supermercats, un parc al costat. I a més, el Carles pot anar caminant a la feina o amb bicicleta i tenim el llac aprop també.


Aquí teniu unes fotografies:




Com molts ja sabeu, jo anava a Toronto amb bitllet de tornada i ara estic de nou per Barcelona fins a l'estiu. Aquest serà el meu últim post fins que no estigui vivint definitivament a Toronto. 


Esperem que el Carles tregui una mica de temps de la feina per explicar com li va per terres canadenques! :-)

dimecres, 9 d’abril del 2014

L'habitatge a Toronto, primeres impressions

Com ja sabíem abans de venir al Canadà, Toronto està en plena bombolla immobiliàra a causa del seu gran creixement en els últims anys;  fet que dificulta trobar un bon pis a un preu raonable (en aquest link hi ha més informació al respecte).

Hi ha bàsicament tres tipus d'habitatge que podem optar:




  • Basement: més barats perquè són el subterrani de les cases victorianes. Pel que hem vist moltes famílies han començat a arreglar els baixos per habilitar un pis i llogar-lo. Tot i que molts són nous i més econòmics, nosaltres els hem descartat directament per la falta de llum i ventilació. 
  • Condo: és el nom als blocs de pisos, molt d'ells gratacels, on ofereixen gran varietat de serveis. Piscina, sauna, laundry (rentadores i secadores), gimnàs, sala de jocs, teatre, barbacoes, etc. No tots els condos tenen tots aquests serveis, el més habitual és piscina i gimnàs. N'estem mirant.
  • Apartment: un pis dins d'un bloc que no sigui condo o en una casa victoriana (partida en pisos prèviament). N'hem vist pocs.


  • Tots els pisos que hem vist són molt similars: parquet, cuina i nevera a l'americana i distribucions molt semblants. Ens comença a costar diferenciar els pisos sense fer-nos un embolic! Tenint de referència Barcelona podem afirmar que no hem vist cap pis en mal estat, tots estan per entrar-hi a viure: recent pintats, nets i amb el manteniment necessari per conservar el pis en bon estat.; fet que malauradament no estem acostumats i ens ha sorprès gratament. 
    Després de veure uns 15 pisos des de divendres passat (caps de setmana inclosos, la gent treballa igual), avui hem sabut que molts dels pisos que hem vist es troben en una zona de prostitució i drogues de la ciutat; que no ens n'adonéssim diu molt de nosaltres o d'on venim! Saber les zones bones o dolentes per viure és complicat perquè va per trams de carrer o inclús una cantonada en concret, de manera que un mateix carrer pot tenir trams de tot.


    Aquest migdia hem tingut una cita amb els del servei de Housing de la universitat i ens han ajudat pel que fa a la paperassa que et demanen per poder llogar un pis resolent-nos tots els dubtes que teniem i també aconsellant-nos. Per altra banda, ens han ajudat també a mirar pisos i demà una noia ens acompanya a veure un pis i si veu més habitatges d'acord a les nostres necessitats ens ho farà saber. Molt maca! 

    Demà hem quedat amb una dona que és "Real Estate Agent" i ens ajudarà també. Els Real Estate Agent són persones que treballen per l'Estat i ajuden a buscar habitatges per llogar/comprar.

    Esperem que la pròxima publicació sobre pisos sigui ja per parlar del nostre, us mantenim informats!

    Carles i Anna

    divendres, 4 d’abril del 2014

    Aterrant a Toronto!

    Fa quatre dies que vam arribar a Toronto i sembla que portem mesos!

    Des del primer moment ens hem sentit com a casa i això gràcies a la Mònica i al Joan i a tota la seva família. Arribar i tenir tots els consells i ajuda que suposa començar una vida nova a un altre país és impagable i realment ens està fent l'inici molt més fàcil.

    Una vegada superats els tràmits inicials de visat, seguretat social, bancs i gestions a la universitat,  el Carles ja ha començat a treballar i jo estic mirant pisos, de feina no ens en falta!



    L'edifici de la feina del Carles és preciós, és un bloc nou de disseny annex a un antic i està ple de plantes. A més,  hi han unes vistes de Toronto molt maques.