dijous, 25 de desembre del 2014

Bones festes!


Us desitgem unes molt bones festes i que el 2015 sigui un any ple de bons moments, salut i il·lusions!

A continuació un resum del nostre viatge cap a casa!





dissabte, 20 de desembre del 2014

Welcome Christmas!


Fa unes setmanes Toronto va inaugurar el Nadal amb la seva popular "Cavalcade of lights" reunint milers de persones davant  de l'ajuntament. 




Us deixem un petit vídeo on resumeix l'espectacle que vam presenciar.







dimecres, 17 de desembre del 2014

Hello snow!


Ja fa setmanes que ha començat a nevar a Toronto; la majoria de les vegades és una estona i no es queda la neu. La setmana passada, però, vam "patir" la més intensa nevada fins al moment i la ciutat es va despertar de blanc. 


Les vistes des de casa.


De ben segur que en els pròxims mesos ho reviurem unes quantes vegades i ja no ens farà tanta gràcia.

Us deixem un petit vídeo per donar la benvinguda a la neu com també a la part que més hem sentit a parlar per tothom, l'hivern de Toronto! 




Després d'una setmana encara hi han restes de neu per la ciutat. Esperem que us hagi agradat el vídeo!

dimecres, 26 de novembre del 2014

Recordant la tardor

Ara que ja ha caigut la primera nevada a Toronto, és hora de recordar la tardor...


A diferència de Catalunya la tardor a Toronto va ser força puntual. Els colors de la tardor són impressionants.

Toronto, com la majoria de ciutats americanes, està plena de parcs i arbres i ha sigut molt bonic anar veient, dia a dia, l'evolució dels colors. Les següents fotos no fan justícia pel que fa a la intensitat dels colors. La majoria de les fotos són del parc del costat de casa, el Trinity Bellwoods Park. La resta de la zona del High Park i del barri de Swansea.










                                                      
A continuació us deixem un vídeo de l'excursió que vam fer amb uns amics a Hamilton, una zona aprop de Toronto on és coneguda per les seves cascades (gentilesa de la Mònica):

dimecres, 19 de novembre del 2014

Halloween!

La ciutat porta mesos preparant-se pel gran esdeveniment... HALLOWEEN!

Des de principis de setembre que veiem per moltes botigues elements per decorar la casa i disfresses per petits i grans.  Per tot arreu es venen carbasses gegants per a poder fer la Jack-o-Lintern (la típica carbassa amb cara de por) i de tot tipus. 






A classe els nens m'expliquen emocionats la disfressa de Halloween, estan impacients!
Per a nosaltres tot és tot nou i cada vegada que veiem alguna cosa de Halloween és una excusa per fer el pallasso. Aquí en teniu la prova:


A poc a poc comencem a veure decoració a la majoria d'aparadors de la ciutat ,després a les cases...


Al parc del costat de casa vam trobar aquest "cuc"






Teniem curiositat de com es feien les carbasses (una vegada transformades es diuen Jack-o'-lantern) i vam anar a casa el Joan i la Mònica a ajudar a fer les seves. Aquí teniu un petit vídeo que explica el procés:



Arribat el dia de Halloween els nens van anar a fer el famós "Trick or Treat" per les cases i aconseguir caramels, aquest plovia però això no va ser un impediment. Aquí podeu veure un vídeo del blog dels nostres amics on, en la última part del vídeo, us podeu fer una idea del "Trick or Treat" i l'ambient de Halloween.

Per la nit vam sortir amb el Joan i la Mònica, tothom va disfressat, i nosaltres no vam ser menys!



dijous, 6 de novembre del 2014

Our first Thanksgiving Day!

El passat dilluns 13 d'Octubre va ser el dia d'Acció de Gràcies a Canadà (Thanksgiving Day) i ho vam celebrar en un sopar a casa el Mark (company de feina del Carles) i la Christine juntament amb tots els del laboratori.


Va ser un sopar molt multicultural: tres canadencs, tres coreans, dos turcs i nosaltres. No en va Toronto és la ciutat més mutlicultural del món amb una població provinent de més de 200 països diferents. 

En el sopar no podia faltar el gall d'indi que es van encarregar els amfitrions de fer-lo i cada convidat portava algún plat; nosaltres vam portar una truita de patates! 

















divendres, 17 d’octubre del 2014

Toronto Island

La ciutat de Toronto està ubicada al costat del llac Ontario (just a l'altre extrem hi han les cataràtes del Niàgara). Ja hem dit en altres ocasions que el llac Ontario és molt gran, tant que fins i tot té diferents illes; en una d'elles hi ha un aeroport.

Ja fa unes setmanes vam aprofitar l'últim cap de setmana de calor per anar en bicicleta a la illa més estimada per Toronto, la "Toronto Island". A la illa hi pots trobar un parc d'atraccions pels més petits amb animals inclosos, parcs per poder fer un picinic o disfrutar de la naturalesa, zones de "platja" amb sorra on et pots banyar, i també una zona residencial amb molt d'encant.


Ens va cridar molt l'atenció que hi hagués una zona residencial dins l'illa, els companys de feina del Carles li van comentar que hi ha una llista d'espera de 40 anys per poder obtenir una casa a la illa, es veu que no són molt cares però no es pot edificar més. No és la única illa on hi hi viu gent.

Aquí teniu un petit vídeo sobre la illa, esperem que us agradi!

dimarts, 14 d’octubre del 2014

Baseball!





Anar a veure un partit dels Blue Jays (l'equip de baseball de Toronto) és gairebé obligat si vius a Toronto, l'estadi, el Rogers Centre, té una ubicació magnífica sota la CN Tower. Nosaltres vam anar a veure l'últim partit de baseball de la lliga nord-americana. En aquesta ocasió vam veure els Blue Jays contra els Baltimore Orioles d'USA.

Un partit de baseball te l'has de prendre amb calma, ja que pot durar fins a més de 4 hores! Tot i així l'espectacle no té desperdici, contínuament hi ha música, concursos i les càmeres es passegen pel públic perquè els aficionats puguin saludar. La gent va arribant al partit sense pressa i és l'excusa per menjar, beure cervesa i passar una estona amb els amics.









dilluns, 22 de setembre del 2014

Montreal, la ciutat que mira Europa

El primer cap de setmana de Setembre vam aprofitar que hi havia un longweekend per visitar Montreal. El dilluns era festa a tot Canadà i Estats Units per celebrar el Labor Day (Dia del Treballador). 

El nostre cap de setmana llarg va començar a l'estació de trens, vam aprofitar que la ciutat no està molt lluny (com Barcelona-Madrid aproximadament) per anar amb tren i així veure una mica de paisatge. Ja només marxant de Toronto vam quedar impressionats per la grandiositat del llac Ontario; després de molta estona amb tren el vam perdre de vista. Mireu el vídeo de sota:


En tota la ciutat es respira un ambient molt europeu i bohemi. Vam trobar moltes expressions d'art al carrer; aquest petit vídeo n'ès un exemple, com també el piano que ens vam trobar passejant on qualsevol persona el pot tocar.






Quan hi érem vam enganxar el festival de cinema, mirant la cartellera de cultura et dones compte que és una ciutat molt rica culturalment i que hi han actes per tots els gustos i de manera continuada.

A nivell gasrtonòmic vam provar dos plats típics de la ciutat, tant en un lloc com en l'altre vam haver de fer cua al carrer per poder menjar:
  • Les patates "Poutin", que també les podem trobar a Toronto tot i que són originals de Montreal. Unes patates fregides amb una salsa especial on hi pots afegir carn, formatge, el que vulguis. No apte pel colesterol!

  • L'entrepà de carn fumada. Ens el vam menjar en la xarcuteria hebrea Schwart's el lloc típic que, fins i tot, tenen el seu musical! 



Ens va sorprendre que és una ciutat totalment de parla francesa. La gent t'entenia perfectament en anglès però d'entrada gairebé sempre et parlaven en francès. 

En resum, Montreal ens va encantar, hi tornarem segur! 


diumenge, 14 de setembre del 2014

Chicago, l'origen dels gratacels

Ja fa gairebé un mes que vam anar uns dies a Chicago a visitar uns amics. Tots aquests dies vam estar a casa d'ells. En David i la Nieves, que ens van acollir amb els braços oberts, fa més de 7 anys que hi viuen i ens van poder explicar moltes coses sobre la vida a Chicago. No cal dir que amb aquests amfitrions vam poder aprofitar al màxim la nostra estada a la ciutat.

Per al Carles era la seva tercera vegada que hi anava, per a mi la primera. Chicago enamora a l'instant, tant si és la teva primera vegada com si no. És aquí on es van construïr els primers rascacels, i impressiona només de pensar que va ser als anys 20. Pels amants dels rascacels i la arquitectura la ciutat és de visita obligada; cada rascacel és unic i té la seva particular història. Nosaltres vam fer una ruta arquitectònica de 75' amb vaixell i vam al·lucinar de totes les històries i peculiaritats de cada edifici, no n'hi ha cap d'igual!Per ejemple, un dels gratacels més alts dels anys 20 està inspirat amb la Giralda de Sevilla, el Wrigley Building. L'edifici de la Òpera va ser construït com a regal d'un marit enfadat amb l'Òpera de Nova York per la negativa que hi cantés la seva dona; i que a més a més, l'edifici està d'esquenes a la ciutat NYC. La Tribune Tower, el gratacel gòtic per excel·lència, recull a la seva façana quantitat de fragments arquitectònics del món, com per exemple: un tros de muralla Xina, del Tah Mahal de la Índia, del Partenó de Grècia, d'una de les piràmides d'Egipte, de la Notre Dame de París, etc. Tots els arquitectes de prestigi tenen el seu rascacel a Chicago i per tal que destaqui s'ha anat creant una dura competició.  
Molt recomanable pujar al bar que hi ha a la planta 96 de la torre John Hancock, un dels gratacels mes emblemàtics del Skyline de Chicago, això si, no espereu pagar un preu popular per la cervesa, ni tampoc el millor servei del món.  

I a part de l'espectacle arquitectònic, tenim el Millenium Park. El parc més famós de la ciutat on es concentren els actes públics durant l'estiu, on es pot disfrutar d'obres de taetre , o refrescar-te a la Crown Fountain o contemplar el deformat reflexe de la ciutat al Cloud Gate o com li diuen alguns, the Bean (la mongeta). 

A tot això encara se li ha de sumar que és la ciutat de la màfia d'Alcapone (vam anar a escoltar jazz al Green Mill, el bar que freqüentava!),  l'immens llac Michigan que sembla un mar, la constant presència d'art pel carrer, els característics metros per damunt de la ciutat... en resum, una ciutat amb molta personalitat. 

Aquí teniu unes fotografies del viatge! Esperem que us agradin :-)



Si no veieu les fotografies obriu aquest link

dijous, 28 d’agost del 2014

Ara sí, els dos a Toronto!

Hola!!

Com molts sabeu, hem estat uns mesos separats per motius laborals. Des del 9 d'agost comencem oficialment vida a Toronto!

Han sigut unes setmanes intenses de gestions (encara ens en falten!) i d'adaptació a Canadà. Us enviem unes quantes fotografies de l'arribada a Toronto.


2a part del trasllat                       Rebuda a l'aeroport

 Junts de nou!



Sant Jordi amb retard


La distància segons un científic