dilluns, 3 d’agost del 2015

Viatge a Washington!

A final de Maig vam aprofitar un cap de setmana llarg que hi havia a Toronto per fer una escapada a Washington i així visitar a la Cristina i al Claudio, excompanys de feina del Carles.



Ells es van encarregar de fer-nos de guia per la ciutat; i també de posar-nos al dia, després de gairebé 2 anys de la última vegada que ens haviem vist.

La visita a la ciutat es va basar en visitar els monuments històrics:
  • La biblioteca del Parlament
  • El Capitol
  • La Casa Blanca
  • El monument a Abraham Lincoln i on Martin Luther King va fer el seu discurs a favor dels drets civils l'any 1963.
  • El cementiri d'Arlington on està enterrada tota la família Kennedy i els soldats morts des de la Guerra Civil.

Tot i que la zona dels monuments és molt àmplia, Washington és un Estat molt petit.  Tots els dies vam estar entre 3 Estats, Washington DC, Maryland i Virginia. Degut a la poca extensió de Washington es pot dir que es tracta d'un Estat on només hi viuen funcionaris, la majoria part de la població, tot i treballar a Washingon, viuen a un altre Estat donat que és molt més econòmic.


En el següent vídeo teniu un resum de la visita històrica que vam fer la ciutat.



A banda de tots els monuments històrics de la ciutat que indiscutiblement s'han de visitar, destaquem els grans Museus Nacionals  que són directament administrats pel govern federal a través de la Institució Smithsonian. Hi ha una gran varietat de museus, realment hi ha per tots els gustos: de Història, Vida Natural, Art, etc. Donat com el nostre temps era limitat ens vam centrar en el que recomana tothom,  el Museu Nacional de l'Aire i Espacial, i realment no va defraudar. Visitant el museu teniem una sensació extranya, per un costat impressiona molt poder veure les Naus Espacials i ser conscient de tots els avenços de la Humanitat. Però, com tots sabem no tots els avenços de la Humanitat s'han utilitzat en un sentit constructiu, hi havia molts avions referents a les Guerres Mundials i a la Guerra Freda; veure l'avió que va llençar les 2 bombes atòmiques no et deix indiferent.

En aquest museu podem trobar des del primer avió del germans Wright, avions de combat de la segona guerra mundial, avions espies, i fins i tot un Concord. Però l'estrella de la corona sense dubte és tot allò relacionat amb la carrera espacial i l'arribada a la Lluna: càpsules, mòduls lunars, tratges espacials, pedres lunars, objectes únics, i que realment no es poden contemplar en cap altre lloc del món. 

En el següent vídeo us ensenyem una part del que vam poder veure en el Museu, esperem que us agradi!