dijous, 6 de desembre del 2018

Resum de l'estiu

Diuen que millor tard que mai, veritat? Doncs ara que ja hem tingut la primera nevada us portem un resum de l'estiu. I per compensar l'espera ho fem amb 2 vídeos!

Aquest estiu ha sigut especial per diferents motius, però, com us podeu imaginar, sobretot per ser el primer del Pau!

Hem tingut un estiu llarg i calorós que ens ha permès estar tot el dia fora de casa. Com ja sabeu a Toronto l'hivern és llarg, segons els canadencs hi han dos estacions: l'hivern i el Juliol! Hem estat de sort i hem pogut gaudir de l'estiu més llarg des de que som a Toronto, i ja en portem 5!


Aquesta vegada hem canviat els "patios" (les terrasses) per parcs i la veritat es que els hem disfrutat molt. És una passada els parcs que hi han, la natura a la ciutat. Amb la manta de picnic sempre al damunt hem pogut treure profit al bon temps.




Al Campus de la Universitat de Toronto

Al Juliol vam disfrutar de nou de l'Ade (l'amiga eivissenca). L'estiu passat ja va visitar-nos i la vam tractar tan bé que ha tornat! Vam aprofitar per visitar llocs que no vam poder l'altre vegada,  com per exemple, l'illa de Toronto (que estava tancada per inundacions), i anar a un partit de beisbol.




Després de l'Ade vam tenir la visita més esperada des de que estem a Toronto: la Tere, la germana meva germana! Just el primer estiu que estàvem a Toronto vam saber que en 4 anys tenia un Congrés allí. En aquell moment ho veiem molt lluny i sense tenir clar si encara hi seriem. Tot i que va venir per feina, vam poder fer una mica de turisme i disfrutar al màxim de la visita familiar.




Acabades les visites del Juliol, vam aprofitar un pont que hi ha a l'Agost per fer una escapada els tres a Prince Edward County, un destí molt conegut pel parc Natural que té ("Sandbanks") on hi han dunes al costat del llac. A continuació teniu un video-resum de l'escapada que vam fer, la 1a sent tres.





I aquí un vídeo resum de tot l'estiu:


Fins molt aviat!




dimarts, 5 de juny del 2018

Esperant al Pau

Hola de nou!

Feia molt que no publicavem cap post i no serà per falta de notícies!

Com ja sabeu al Desembre vam ser pares i com us podeu imaginar hem estat entretinguts.




A l'estiu vam tenir dues visites que ens van fer molta il·lusió. L'Ade, ens va estar amb nosaltres el Juliol.


Ajuntament de Toronto

Yonge St (el carrer més llarg del món)

Niagara Falls 

La Blanca, ens va visitar a l'Agost.


Bruce Peninsula
Avui, us volem ensenyar el vídeo més personal i especial que hem publicat fins ara: els 9 mesos esperant al Pau. Hem estat fent fotos setmanals de l'embaràs fins que va néixer el Pau.


Esperant l'arribada del Pau des de l'hospital

Els primers 2 mesos de vida del Pau vam tenir la sort de poder comptar amb l'àvia materna per a que ens ajudés. Amb ella vam passar el Nadal i gran part de l'hivern canadenc.



Primer brunch del Pau


Passejant per Toronto


Últim brunch els 4


Per Setmana Santa, vam fer la primera visita per terres catalanes sent tres per tal de fer les presentacions a la família i amics per terres catalanes.


Prades

I, ara, de nou a Toronto, preparats per disfrutar del primer estiu sent tres.


Esperem que us agradi el vídeo!






Fins molt aviat!!

divendres, 8 de desembre del 2017

Road trip to Quebec!


Finalment actualitzem el blog amb el viatge que vam fer al juny fins a Quebec city aprofitant la visita familiar que vam tenir.



En una setmana vam fer uns 3.000 km passant per Ottawa, Quebec City i Montreal.

Nosaltres ja havíem estat a Ottawa i a Montreal en altres ocasions però no encara a Quebec City. D'aquesta última, teníem una idea bastant clara de com seria ens va sorprende gratament quedant-nos amb les ganes de poder explorar més la zona quebequà. Esperem poder tornar-hi més endavant.





Vistes des de la torre del Parlament d'Ottawa.








Quebec city









Montreal 


Estadi Olímpic, 1976




I per acabar aquest post, aquí teniu el vídeo-resum del nostre viatge, esperem que us agradi!





dilluns, 4 de setembre del 2017

Toronto i Niagara Falls

Ara que ja s'acaba oficialment l'estiu (tot i que a Toronto es pot dir que no hi ha arribat gaire...) arranquem de nou el blog. Aquest és el primer post del que hem fet a l'estiu; i en tenim 3 més per publicar!

A mitjans del mes de juny vam rebre una visita molt esperada i especial, la de la meva mare i el meu tiet.  La seva primera visita a Canadà després de 3 anys vivint a Toronto!
Van venir per 2 setmanes i les vam aprofitar molt. Avui us expliquem una part del que vam fer per Toronto i rodalies (les cascades del Niagara) a través del següent vídeo-resum.
  • Niagara Falls, Niagara on the lake i les seves vinyes. Aquesta zona és coneguda per la seva producció d'ice wine.
  • Distillery District. Com el seu nom indica és on havien abans les distilleries, que van tenir un paper molt important durant els anys de la llei seca a els estats units. Curiosament, durant aquells mateixos anys, tot i que el consum d'alcohol estava també prohibit a Ontario, no ho estava la seva producció i exportació, molta il·legal cap a USA.  
  • St.Lawerence Market. L'equivalent al Mercat de la Boqueria amb la curiositat que en el seu origen havia estat una presó i l'Ajuntament de Toronto.

  • Financial District. El barri on hi han tots els gratacels de la ciutat i com el seu nom indica la part financera. Toronto, tot i no ser la capital de Canadà, n'ès la ciutat més gran i el centre financer.
  • China town. A Canadà hi ha una gran població asiàtica fent que no només hi ha un China Town a Toronto, sinó varis. Nosaltres vam visitar al del centre.
  • Kensignton Market. Una zona que recorda molt al Camden Town de Londres.
  • Universitat de Toronto, on el Carles treballa i vivim molt aprop.
  • Llac Ontario. Si poguéssim nedar fins l'altra bora del llac (uns 70 km) ens trobariem les cataràtes del Niagara. 
  • CN Tower, on vam sopar al restaurant tot disfrutant de les altures. El terra del restaurant es belluga i en 70´ has fet la volta completa.
  • Diferents skylines de Toronto.Vam veure la ciutat des de Cherry Beach, des d'un bar a la planta 54 i des de Brick works, una antiga fàbrica de totxanes on molt sovint hi anem a passejar o a córrer.
  • Partit de beisbol(Blue Jays - Orioles). Els Blue Jays, és l'únic equip de beisbol canadenc que juga a la lliga nord-americana i no ca dir que els canadencs són molt patriòtics. Quan s'acaba el hockey i el bàsquet tothom es centra amb el beisbol.  Aquí teniu un post que vam fer fa temps.


Us deixem amb el vídeo-resum, esperem que us agradi!



pd. i molt aviat la 2a part del viatge on anem de ruta fins a Quebec City passant per Montreal i Ottawa! 

dilluns, 3 d’abril del 2017

3 anys a Toronto en xifres

El passat 1 d'Abril vam celebrar el nostre tercer any vivnt a Toronto. És irònic que aquesta aventura comencés un “April fool’s day” (el dia dels innocents en el món anglosaxó), i ara, tres anys després, aquí continuem! 
Durant aquests anys, que de vegades semblen 3 mesos i de vegades 10 anys, hem acumulat moltíssimes experiències. Aquí us hem explicat les més importants però també hem acumulat moltes altres vivències, més mundanes, però que de forma indirecta ajuden a fer-se una idea d’aquest tres anys. Us deixem 3 panells de petites coses que comporten aquests 3 anys aquí a Toronto.

CONECTANT
CANADIAN EXPERIENCE
TORONTO LIFE

També podeu llegir...




divendres, 17 de març del 2017

Family long weekend 2017

Com ja és tradició, al "Family long weekend" (3er dilluns de Febrer) vam aprofitar per fer una escapada hivernal amb els nostres amics catalans. (Els dos anys anteriors vam anar de cottage, post aquí,).


Ens vam allotjar a Gatinenau que és just a l'altre banda d'Ottawa, a la part quebecois. A Québec, tot i no ser molt lluny (unes 6 hores de cotxe de Toronto)sempre fa més fred i hi ha molta més neu. Tot i que sí vam trobar bastanta neu, no va fer gens de fred.


Com que tots ja havíem estat a Ottawa no vam fer la part més turística de la ciutat (Aquí podeu veure què vam visitar la primera vegada que vam anar a Ottawa).

Aquest cop anàvem a la capital amb la intenció de patinar al Canal Rideau(8km de pista)i fer una excursió al Gatineau Park.


Després d'un intent fallit, no vam poder patinar al Canal com teniem previst. El gel no estava en bones condicions per patinar i van tancar el canal els següents dies.




L'excursió al Gatineau Park, però, no ens va decebre. Com és habitual a Canadà, vam poder veure algun animal. Aquest cop, animalets de tamany més petit...





A continuació, un vídeo-resum de la nostra estada. Esperem que us agradi!


dijous, 8 de desembre del 2016

Vancouver Island!

Per fi actualitzem el blog amb la última part del nostre viatge a la cosa oest de Canadà!

Com ja us vam explicar, després de fer ruta per les Rocalloses i visitar Vancouver, vam començar la segona part del nostre viatge anant a Vancouver Island. Per a què us feu una idea, Vancouver Island és igual de gran que Catalunya i la vuitena illa més gran del món.

Des de Vancouver vam agafar un ferri de 3 hores fins a Nanaimo (ciutat que dóna nom als pastissos Nanaimo) i d'allà vam conduir fins a Tofino unes 3 hores més. 

Els dos primers dies vam estar en un càmping en una petita illa al costat de Tofino, on per accedir-hi, necessitàvem un agafar taxi aquàtic.

 
El càmping on vam estar, està regentat per natius (com a Canadà diuen, els First Nation), i va ser tota una experiència per a nosaltres. Amb la curiositat que ens va generar, vam investigar una mica i vam saber que aquest poblat de First Nations van ser els primers que van poder recuperar les terres que havien estat expropiades als seus avantpassats.

En aquesta petita illa, Cone Island, hi vam poder veure un cementiri Indi, i veure de primerà ma el contrast entre la vida occidental, on tot ha de ser ràpid i eficient, en contra de la calma i espiritualitat dels First Nation . Aquest tema donaria per un altre post!

Una cosa que van descobrir en aquest viatge és que Tofino és el poble per excel·lència de surf a Canadà. Aquesta zona té unes excel·lents condicions per a fer surf i és coneguda mundialment. Ja estant a les Rocalloses, uns canadencs que vam conèixer, ens van recomanar fer surf a Tofino. L'experiència va ser brutal tot i el nostre nivell inicial.

Un altre dels punts forts de la zona on estàvem és el parc natural Pacific Rim. El boscos caracteritzats per la presència d'arbres milenaris i gegants, poden arribar a superar l'alçada de la Torre Pisa d'Itàlia amb més de 50 metres d'alçada i superar els 6 metres de diàmetre. A més, aquests boscos són molt densos i humits.













La combinació de bosc i mar no ens va deixar de sorprendre. I recordant els First Nations que vivien en aquesta zona gràcies als tótems que anàvem trobant.




                            


Després de passar dos dies per la zona de Tofino, vam baixar fins a Ucluelet. Ucluelet, tot i ser igual de turístic, i també saturat d'escoles de surf, es respira un ambient mariner. En aquesta zona es nota que han viscut generacions de pescadors. Allí vam aprofitar per anar amb una petita barca amb un pescador per intentar veure balenes, un dels altres grans reclams turístics.  

Malauradament no en vam poder veure degut a la mala mar. Però, sí vam veure ossos rentadors salvatges (no molt exòtic per a nosaltres, ja que Toronto n'està ple!), foques i àguiles.




I a continuació us deixem amb el vídeo-resum de la nostra estada a Vancouver Island. Esperem que us agradi!