dimecres, 9 d’abril del 2014

L'habitatge a Toronto, primeres impressions

Com ja sabíem abans de venir al Canadà, Toronto està en plena bombolla immobiliàra a causa del seu gran creixement en els últims anys;  fet que dificulta trobar un bon pis a un preu raonable (en aquest link hi ha més informació al respecte).

Hi ha bàsicament tres tipus d'habitatge que podem optar:




  • Basement: més barats perquè són el subterrani de les cases victorianes. Pel que hem vist moltes famílies han començat a arreglar els baixos per habilitar un pis i llogar-lo. Tot i que molts són nous i més econòmics, nosaltres els hem descartat directament per la falta de llum i ventilació. 
  • Condo: és el nom als blocs de pisos, molt d'ells gratacels, on ofereixen gran varietat de serveis. Piscina, sauna, laundry (rentadores i secadores), gimnàs, sala de jocs, teatre, barbacoes, etc. No tots els condos tenen tots aquests serveis, el més habitual és piscina i gimnàs. N'estem mirant.
  • Apartment: un pis dins d'un bloc que no sigui condo o en una casa victoriana (partida en pisos prèviament). N'hem vist pocs.


  • Tots els pisos que hem vist són molt similars: parquet, cuina i nevera a l'americana i distribucions molt semblants. Ens comença a costar diferenciar els pisos sense fer-nos un embolic! Tenint de referència Barcelona podem afirmar que no hem vist cap pis en mal estat, tots estan per entrar-hi a viure: recent pintats, nets i amb el manteniment necessari per conservar el pis en bon estat.; fet que malauradament no estem acostumats i ens ha sorprès gratament. 
    Després de veure uns 15 pisos des de divendres passat (caps de setmana inclosos, la gent treballa igual), avui hem sabut que molts dels pisos que hem vist es troben en una zona de prostitució i drogues de la ciutat; que no ens n'adonéssim diu molt de nosaltres o d'on venim! Saber les zones bones o dolentes per viure és complicat perquè va per trams de carrer o inclús una cantonada en concret, de manera que un mateix carrer pot tenir trams de tot.


    Aquest migdia hem tingut una cita amb els del servei de Housing de la universitat i ens han ajudat pel que fa a la paperassa que et demanen per poder llogar un pis resolent-nos tots els dubtes que teniem i també aconsellant-nos. Per altra banda, ens han ajudat també a mirar pisos i demà una noia ens acompanya a veure un pis i si veu més habitatges d'acord a les nostres necessitats ens ho farà saber. Molt maca! 

    Demà hem quedat amb una dona que és "Real Estate Agent" i ens ajudarà també. Els Real Estate Agent són persones que treballen per l'Estat i ajuden a buscar habitatges per llogar/comprar.

    Esperem que la pròxima publicació sobre pisos sigui ja per parlar del nostre, us mantenim informats!

    Carles i Anna

    4 comentaris:

    1. Jo voto pel "CONDO" amb sort si l'edifici es molt alt us podrem veure des de dalt del campanar de Reus, jajajajaj, una abraçada!

      Andreu

      ResponElimina
    2. jajajaja, amb prismàtics però! el condo té números sí! muaaaks!

      ResponElimina
    3. Nosotros hemos controlado en Internet el nivel de criminalidad de cada zona antes de buscar pisos en Washington. Seguro que también en Canada podéis encontrar estas informaciones ;)

      Claudio

      ResponElimina
    4. jejjeje, por suerte, Toronto es bastante mas tranquilo que la mayoría de las ciudades Americanas. Uno de los peores barrios de la ciudad, no competía ni con los barrios malos de Barcelona, jejejejeje

      ResponElimina