Per fi actualitzem el blog amb la última part del nostre viatge a la cosa oest de Canadà!
Com ja us vam explicar, després de fer ruta per les Rocalloses i visitar Vancouver, vam començar la segona part del nostre viatge anant a Vancouver Island. Per a què us feu una idea, Vancouver Island és igual de gran que Catalunya i la vuitena illa més gran del món.
Des de Vancouver vam agafar un ferri de 3 hores fins a Nanaimo (ciutat que dóna nom als pastissos Nanaimo) i d'allà vam conduir fins a Tofino unes 3 hores més.
Els dos primers dies vam estar en un càmping en una petita illa al costat de Tofino, on per accedir-hi, necessitàvem un agafar taxi aquàtic.
Els dos primers dies vam estar en un càmping en una petita illa al costat de Tofino, on per accedir-hi, necessitàvem un agafar taxi aquàtic.
El càmping on vam estar, està regentat per natius (com a Canadà diuen, els First Nation), i va ser tota una experiència per a nosaltres. Amb la curiositat que ens va generar, vam investigar una mica i vam saber que aquest poblat de First Nations van ser els primers que van poder recuperar les terres que havien estat expropiades als seus avantpassats.
En aquesta petita illa, Cone Island, hi vam poder veure un cementiri Indi, i veure de primerà ma el contrast entre la vida occidental, on tot ha de ser ràpid i eficient, en contra de la calma i espiritualitat dels First Nation . Aquest tema donaria per un altre post!
Una cosa que van descobrir en aquest viatge és que Tofino és el poble per excel·lència de surf a Canadà. Aquesta zona té unes excel·lents condicions per a fer surf i és coneguda mundialment. Ja estant a les Rocalloses, uns canadencs que vam conèixer, ens van recomanar fer surf a Tofino. L'experiència va ser brutal tot i el nostre nivell inicial.
Un altre dels punts forts de la zona on estàvem és el parc natural Pacific Rim. El boscos caracteritzats per la presència d'arbres milenaris i gegants, poden arribar a superar l'alçada de la Torre Pisa d'Itàlia amb més de 50 metres d'alçada i superar els 6 metres de diàmetre. A més, aquests boscos són molt densos i humits.


La combinació de bosc i mar no ens va deixar de sorprendre. I recordant els First Nations que vivien en aquesta zona gràcies als tótems que anàvem trobant.



Després de passar dos dies per la zona de Tofino, vam baixar fins a Ucluelet. Ucluelet, tot i ser igual de turístic, i també saturat d'escoles de surf, es respira un ambient mariner. En aquesta zona es nota que han viscut generacions de pescadors. Allí vam aprofitar per anar amb una petita barca amb un pescador per intentar veure balenes, un dels altres grans reclams turístics.
Malauradament no en vam poder veure degut a la mala mar. Però, sí vam veure ossos rentadors salvatges (no molt exòtic per a nosaltres, ja que Toronto n'està ple!), foques i àguiles.
I a continuació us deixem amb el vídeo-resum de la nostra estada a Vancouver Island. Esperem que us agradi!






Mes que avellanes congelades, aquí sou avellanes pasades per aigua. :)
ResponEliminaJa veus, això era al Juliol, però!! Ara ja tornem a estar ben congelats !! Avui a -3, i fins a -40 tenim marge encara ;)
Elimina