dilluns, 15 d’agost del 2016

Viatge a les Rocalloses!



Com molts ja sabeu, la nostra lluna de mel la vam passar traslladant-nos a viure a Toronto. Finalment, hem fet el nostre viatge particular per conèixer una miqueta més el nostre país d'acollida.



En el nostre viatge a la costa oest, no podia faltar una visita a  un dels llocs més icònics del Canadà, les Rocalloses! Després d’arribar a Vancouver, amb un vol de 5 hores, vam conduir 800 km per arribar  a Jasper National Park.  

Jasper, tot i ser menys conegut que Banff, és el parc nacional més gran del Canadà amb una extensió total de més de 10.000 km quadrats (una tercera part de tota Catalunya!). Allà, vam fer el primer tastet del viatge, llacs amb colors increïbles, canyons, rius, glaciars mil·lenaris, boscos plens de vida salvatge rodejats per centenars d'immenses muntanyes de 3000 metres d’alçada.


En tot el parc nacional està totalment prohibit donar menjar als animals. Fins i tot, totes les papereres que et trobes són "anti-ossos" per a que no puguin agafar menjar.



Aquesta gran serralada marca el caràcter i la personalitat de l'oest de Nord-Amèrica. Les Rocalloses et rodegen contínuament, allà on miris hi ha muntanyes, fins on s’acaba la vista. De nord a sud s’extén per gairebé 5.000 km.


Sorprèn, però, que mai tens la sensació d'estar tancat, és tan gran la immensitat d’aquest continent, que aquestes enormes piràmides naturals estan repartides deixant grans espais entre elles.  



A Jasper vam estar 4 dies, on vam fer servir per fer les excursions més emblemàtiques de la zona, deixant la més llarga per l’ultim dia, la muntanya Edith Cavell. L’excursió ens va portar al cim de la muntanya veïna, on tens la vista priviligiada del  glaciar Angel i on cada vegada que un tros de gel es desprén del glaciar, es sent un gran tro a força distància.



Finalment, per recuperar forces i  per despedir-nos de Jasper, vam anar a les aigües termals de Jasper (Miette Hot Springs). Hi han moltes instal·lacions d’aquest tipus repartides per les Rocalloses, i eren un important reclam turístic durant la primera meitat del segle 20. En concret, aquestes instal·lacions van començar un centenar d’anys enrere com una simple bassa que uns miners de la zona van muntar per relaxar els músculs els diumenges, i va anar evolucionant. Ara pertanyen al parc.

De cami a Banff, vam conduir per la Icefield Parckway, una de les carreteres més escèniques del món. Rodejat per paisatges, i glaciars contínuament.  Aquests 300km es fan eterns, ja que hi ha la necessitat de parar cada pocs km per gaudir dels paisatges.


I parlant de carreteres, aquestes normalment van paral·leles al les vies del tren, per on passen enormes combois, que poden arribar a fer 2 km de longitud, i estan estirats per 4 o 5 màquines. Curiosament, els trens formen part del paisatge, i són una part important de la història recent de les rocalloses. Ja que va ser la necessitat de connectar les dues costes del país que va impulsar l’exploració de les muntanyes que romanien desconegudes.  Avui en dia, passen contínuament mercaderies de l'Oest a l'Est, i al revés.  



A la zona de Banff, vam disfrutar de la desfilada pel dia Nacional de Canadà on és una gran festa patriòtica a tot el país. Especialment aquest dia, els canadencs (d'orígens molt diferents, com ja hem explicat en anteriors posts) mostren el seu orgull de formar part d'aquest país.


I com no podia faltar, vam anar a caminar al voltant del Llac Louise, el llac més popular de tot Canadà. Allí, vam comprovar que el seu color turquesa és totalment real. Tot i que no vam poder fer nit l'icònic i luxós hotel que està al peu del llac, sí que vam poder prendre una sopa i un cafè calent a una de les cases de tè que hi ha al costat del glaciars que alimenten el llac. I tot no ser luxós, ens va reanimar, ja que vam arribar a la caseta després de caminar muntanya amunt sota la pluja.


L’últim dia a les rocalloses el vam passar a Glacier Park, on vam fer un parell de rutes seguint antigues vies de tren, i ruïnes d’hotels.



I d’allà vam tornar a Vancouver per iniciar la segona part del nostre viatge en el que us parlarem en el nostre pròxim post!

De moment, ens acomiadem amb el vídeo-resum del nostre viatge a les Rocky Mountain, esperem que el disfruteu ;)


4 comentaris:

  1. Senyor viatge! Ja us tocava! Un petó

    ResponElimina
  2. molt xulo nois, quins paisatges!!! A la propera visita hauríem de fer un viatget junts. :)
    Carles H

    ResponElimina